header12.png header13.png header5.png header2.png header1.png header14.png header4.png header3.png header7.png header6.png header8.png header11.png header10.png header15.png header9.png

Wat is Sport+?

Natuurlijk! Wij zijn een hockeyvereniging. Trainen, wedstrijden spelen, samen met je teamleden genieten van het spelletje. Dat is waarvoor jij lid bent geworden.

En toch, alleen hockey is niet meer voldoende. Denk aan de wet- en regelgeving waarmee je als vereniging te maken hebt. Hoe gaan we om als vereniging met alcohol? Vragen we aan elke trainer een VOG (verklaring omtrent gedrag)? Hoe kunnen we ervoor zorgen dat elk lid zo gezond mogelijk en blessurevrij kan blijven sporten? En onze sponsoren: zij vervullen steeds meer en meer een maatschappelijke rol en verwachten ook van HVB dat zij hier zich sterk voor maakt. Hoe pakt HVB die handschoen op?

In ons beleidsplan 'HVB 2020' beschrijven we hoe wij als HVB, hoe wij als groeiende vereniging een nog belangrijkere plek in willen nemen in onze omgeving. Hierbij sluiten we ons aan op de doelstelling van de KHNB (meerjarenplan KNHB) . Het beleidsplan 'HVB 2020' is terug te vinden op onze website, achter de login. Kijk hiervoor bij 'Club, Documenten'

"Hockey is een sociale, gezonden en respectvolle sport in Nederland waarmee we landelijk maar vooral ook lokaal een positieve bijdrage leveren aan de maatschappij. Dit doen we niet alleen: we slaan hierbij bruggen naar het bedrijfsleven, gemeenten, de wijk, andere sporten en sportverenigingen, scholen, burgers en overige instellingen. Hockey is hierbij onze kernactiviteit”

HVB neemt deze doelstelling over: Wij zijn een lokale en maatschappelijk betrokken vereniging. Een vereniging waar Bleiswijk e.o. trots op mag zijn. HVB verbindt zich met haar omgeving door te kiezen voor lokale samenwerking met sponsoren, andere sportverenigingen, maatschappelijke partners en de gemeente. HVB ontwikkelt zich tot een SportPlusvereniging waar zowel sportieve doelstellingen en prestaties als maatschappelijke doelstellingen centraal staan.

Dit doen wij niet alleen! Samen met onze leden, sponsoren, scholen, partners willen wij als vereniging ons verder ontwikkelen. Op de website zijn een aantal initiatieven en samenwerkingen beschreven. De komende jaren zetten we hier nog meer op in. Wil je meer weten? Stuur dan een mail naar [email protected]