header6.png header7.png header15.png header14.png header11.png header4.png header2.png header10.png header13.png header1.png header5.png header12.png header9.png header8.png header3.png

Grote Clubactie gaat zaterdag van start, Corona-proof met QR-codes!

17-9-2020

Aan de ouders/verzorgers en coaches van spelers in de F, E, D en G,

aanstaande zaterdag gaat de Grote Clubactie weer van start. Als elk jaar vragen we de spelers uit de F, E, D en G-teams om loten te verkopen. Hiermee verdienen ze geld voor de vereniging. Elk lot dat wordt verkocht levert de HVB namelijk €2,40 op.

We vragen de coachesom de lotenboekjes zaterdag even op te halen aan de bar en uit te delen aan de kinderen. Let op: dit jaar heeft elk kind een eigen boekje met een unieke QR-code (dit leggen we hieronder uit).

We vragen de oudersom de kinderen te helpen bij de verkoop van loten. Help ze even herinneren als ze toch naar familie of vrienden gaan. Voor elke vijf loten die worden verkocht, krijgt het lid een knipkaart ter waarde van €1,- die aan de bar in ons clubhuis kan worden besteed.

Dit jaar is een aantal dingen wel iets anders. De Grote Clubactie heeft gezocht naar een verantwoorde manier van loten verkopen die voldoet aan de Corona-regels. Zij hebben besloten met QR-codes te werken. Elke lotenverkoper krijgt een eigen QR-code. Wij zorgen ervoor dat een etiket met deze QR-code op het lotenboekje zit. Wanneer iemand deze QR-code scant, komt deze persoon terecht op een web-pagina waar loten kunnen worden verkocht. Deze verkoop wordt geregistreerd op naam van het verkopende kind, zodat wij weten hoeveel loten elk kind verkoopt. Op deze wijze is het niet alleen eenvoudig en snel om loten te verkopen, maar je kan ook nog eens voldoende afstand houden t.o.v. de koper.

Loten kunnen verkocht worden via de QR-code tot en met 24 november a.s. Echter: niet iedereen vindt zo'n QR-code fijn. Het kan zijn dat mensen alleen willen kopen door een eenmalige machting in te vullen in het lotenboekje. Wanneer dat het geval is, willen we het lotenboekje graag uiterlijk 14 november terughebben; wij moeten de machtigingen namelijk handmatig overtikken. Inlevermomenten worden nog gecommuniceerd. En u begrijpt: liever alles via de QR-codes...

Loten verkopen is niet verplicht. Vorig jaar heeft de HVB verlies gemaakt door de situatie rond Covid-19. Dit jaar vragen we daarom of iedereen toch wil proberen loten te verkopen. Met de Grote Clubactie kunnen we het verlies weer een beetje goedmaken!

Tip: wanneer u de QR-code zelf scant komt u op de pagina waar u heel makkelijk loten van uw kind kan kopen, maar waar u óók heel makkelijk de pagina kunt delen via WhatsApp en social media. Zo kunt u heel makkelijk vragen aan familie en vrienden of zij ook loten willen kopen! Aan het eind van dit bericht treft u een voorbeeld.

We hopen dat iedereen wil meewerken.

p.s. We zagen dat een aantal leden zijn ingevoerd in onze administratie nadat wij de QR-codes voor de lotenverkopers hadden gemaakt. We doen ons best dit bij te werken. Mochten er onverhoopt toch lotenboekjes ontbreken, geef ons dat dan even door. Dan zorgen wij zo snel mogelijk voor een loten boekje met een unieke QR-code! Reply op deze email of stuur aan [email protected]

Groeten van Kim en Martijn

screenshot van GCA app